музична скарбничка

Музичний керівник

Білан Алла Анатоліївна

     Музика для дитини - це світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух і емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства, якщо вони разом мріють, фантазують, сміються і грають - то діти відчуваючи цю близькість дорослого,відкривають їм свої таємниці,почуття та емоції. Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять щось слухати, тому треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли,про що ця пісня,вслухувались в звучання слів та словосполучень.

  

Музичне виховання дитини в сім'ї

         У дитини, котра частіше знайомиться з музикою, більш багатші почуття, вона більше співчуває та  переживає іншим людям. Багато дітей дуже емоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активній прояві своїх почуттів. Ті ,хто зблизька спостерігає життя маленьких дітей,знає з яким натхненням вони співають, танцюють.

        Інтерес до музики і музичні здібності виявляються у дітей по- різному. Багато з них з великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики нібито байдужі. Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, в них немає слуху і розвивати його безперспективно. Така точка зору невірна. У кожної дитини можливо розбудити інтерес і любов до музики, розвивати музичний слух та голос. Це підтверджує і життєва практика та наука.

       Привчати дитину до музики в домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними способами: співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи, дитячі музичні радіо та телепередачі. Якщо є можливість водити дитину на концерти, треба намагатися, щоб діти не просто раділи музиці, а вчилися переживати закладені в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною, питати в неї: яка це музика,весела чи сумна, спокійна чи, навпаки, схвильована; іноді, не називаючи твір, пропонувати дитині назвати його, така робота  викликає інтерес  до слухання і розвиває творчі здібності. Розвитку вміння емоційно переживати музику допомагає також читання казок, оповідань, тому що переданий словесно сюжет і переживання героїв дітям більш доступні.

        Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можна загадати загадки: співати мелодію без слів і запитати, яка це пісня. Таким чином, поступово дитина привчається до музики. Внаслідок такої роботи батьки зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти, у яких ще не виявляються музичні здібності і треба допомогти їм розвиватися: більше співати,слухати музику,танцювати. Треба створити в сім`ї  атмосферу любові до музики, якомога більше схвалювати потребу дитини проявити себе в музиці. Треба пам'ятати,що це приносить дитині радість і робить її добрішою.

 

Принципи навчання

 

·      

Відповідність завданням освіти і виховання дітей дошкільного віку;

·      

Відповідність навчального матеріалу рівню анатомо – візіологічного, психічного та інтелектуального розвитку дітей;

·      

Забезпечення ігрового характеру навчання;

·      

Послідовність;

·      

Науковість;

·      

Доступність;

·      

Єдність впливу музики, слова і наочності.

 

 

 

Напрямки навчально – виховної роботи

 

·      

Розвиток художньо – естетичного сприймання, розуміння змісту музичного твору, поетичну чутливість до краси природи;

·      

Формування естетичного ставлення до навколишнього світу шляхом використання засобів музичної виразності;

·      

Вчити любити, поважати, саівчувати засобами музичного мистецтва;

·      

Навчати дітей через музику бачити в красі навколишнього світу духовне благородство, доброту, сердечність і на основі цього утверджувати прекрасне в собі.

 

Форми організації роботиз музичного виховання

        

 1.Заняття:

·      

Індивідуальні;

·      

Підгрупові;

·      

Фронтальні;

·      

Типові;

·      

Домінантні;

·      

Тематичні;

·      

Комплексні;

 

2. Повсякденне життя:

·      

Ігри;

·      

Малювання;

·      

Театральні постановки.

3. Святкові дати:

·      

Розваги;

·      

Тематичні розваги;

·      

Свята;

 

Завдання художньо – естетичного розвитку щодо  театралізованої діяльнсті:

·      

Розвивати здатність до перетворення, образної взаємодії;

·      

Формувати досвідморальної поведінки;

·      

Розвивати креативні здібності;

·      

Формувати вміння створювати прекрасне.

 

Види роботи з дітьми під час здійснення художньо – естетичної освіти

 

·      

Інсценування творів В.Сухомлинського;

·      

Заняття із зображувальної діяльності під музичний супровід;

·      

Використання жанрів українського фольклору(обрядові свята, ритуали, забавлянки, потішки, народні пісні, жарти, ігри, різдвяні театральні дійства);

·      

Різні види театрів(пальчиковий, тіньовий, настільний, ігри – драматизації, театр рукавички);

·      

Використання наочних посібників, костюмів, декорацій;

·      

Дидактичні ігри з використанням сюжетів знайомих казок.